اِثاره عقل و صدارت عدل
اِثاره عقل و صدارت عدل
قیام اباعبدالله، زمانی ریشه دواند که در مدینهالنبی، عقل در تقابل با فرهنگ اتراف و ابزارهای تبلیغ اموی، مغبون گردید و در اسارت ترس و نیاز، سفله شد … و عدل در فقدان پایه و مایه عقلی خود، بر زمین نشست و مدینهالعرب، کامرانی دوباره جاهلیت را چشید….
حرکت عاشورا، در جامعهای که مادهاندیشی در تبرج جاهلیت را جایگزین معنویت اخلاق مدار مدینهالنبی نموده بود و صبغه نابخردی و سرسپردگی در نظام خلیفهگری را پیشه خود ساخته بود، آغاز گشت…
عاشورا را تعلقی به یک دین و مذهب نیست که آن جزء لاینفک همه ادیان ابراهیمی است …
عاشورا سفینهالنجاه بشریت است و مصباحالهدای انسانیت انسان برای بازسازی هویت انسانی او….
عاشورا هدیه قرآن به بشریت است و حرکتی آگاهی بخش در راستای نجات اندیشه و اراده بشر از اسارت نادانی و گمراهی که امام فرمود:” ارجعوا الی انفسکم …. فانظروا”
عاشورا بدایت و نهایت حرکت همه انبیاء در اثاره عقل و اقامه عدل است …
عاشورا را نمی توان ساکت بود …
و اشهد انک قد امرت بالعدل و القسط و دعوت الیهما
منبع: وبلاگ مهتدون